برای نخستین بار استفاده اینترنتی از موبایل و تبلت بر سیستم‌های رومیزی پیشی گرفت

برای نخستین بار در تاریخ اینترنت، آمار استفاده از دستگاه‌های قابل حمل از جمله موبایل و تبلت از سیستم‌های رومیزی در مرور سایت‌های اینترنتی پیشی گرفت. این خبر امروز توسط سایت StatCounter به عنوان یکی از بزرگترین منابع تهیه آمار بازدید سایت‌های اینترنتی اعلام شد.

این تغییر بزرگ از دو جهت قابل توجه است.

  1. افزایش بیش از پیش اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو( واکنش گرا ) یا نسخه موبایل
  2. افزایش اهمیت حجم و سرعت سایت برای موفقیت در سئو

واکنش‌گرا یا Responsive بودن سایت برای نمایش صحیح سایت در گوشی‌های موبایل یکی از عوامل مهم برای جلب رضایت مخاطبان سایت است. مخاطبانی که هنگام مشاهده‌ی سایت، به خوبی نتوانند از آن استفاده کنند با احتمال بیشتری سایت را ترک خواهند کرد.

همچنین با توجه به اینکه موتور جستجوی گوگل، در جستجوهایی که از طریق موبایل به انجام برسند، اولویت بیشتری را به سایت‌های سازگار با موبایل می‌دهد، هر چه جستجوی موبایل بیشتر از گذشته شود، تعداد مراجعین به سایت از طریق موتور جستجو نیز کاهش خواهد یافت.

ترکیب استفاده از موبایل و سیستم‌های رومیزی مانند لپ‌تاپ و رایانه شخصی در کشورهای مختلف تفاوت‌های قابل توجهی با یکدیگر دارد. با این حال روند رو به رشد استفاده از دستگاه‌های قابل حمل در سطح جهانی، نشان‌دهنده‌ی تغییر رفتار و عادت‌های استفاده کنندگان از اینترنت است که چنانچه پیش‌بینی‌های لازم در جهت سازگاری با این روند به انجام نرسند، عواقب آن دامنگیر دارندگان سایت‌های اینترنتی خواهد شد.

Comments 0

دیدگاهتان را بنویسید