بازاریابی اینترنتی چیست؟

اینترنت مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) پروسه ترویج یک نام تجاری، محصول و یا خدمات در فضای اینترنت است. این روش دارای دامنه گسترده‌ای شامل ایمیل مارکتینگ، مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی و هر گونه فعالیت‌های تبلیغاتی از طریق رسانه‌های وایرلس می‌باشد. همچنین می‌تواند ترکیبی از جنبه‌های خلاق و تکنیکی شبکه جهانی وب مانند تبلیغات، طراحی، توسعه و فروش آنها باشد. به عنوان مثال طراحی وبسایت می‌تواند بر روی مقدار زمان و توجه کاربر در صفحه سایت شما اثر بگذارد.

 

 وبسایت شما مرکز تمام دیجیتال مارکتینگ (انجام فرایندهای بازاریابی با استفاده از رسانه‌های دیجیتال) شماست بنابراین اگر صفحه شما خوانا و جالب نباشد مهم نیست که چقدر شما زمان برای توسعه استراتژی خود می‌گذارید و ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید. علاوه بر این اینترنت مارکتینگ با ایجاد و قرار دادن تبلیغات در تمام مراحل مختلف چرخه تعامل با مشتری سر و کار دارد.  اگر شما به دنبال بهبود دیجیتال مارکتینگ خود هستید روش‌های بسیار کارامدی وجود دارد که شما می‌توانید افراد بیشتری را به وبسایت خود دعوت کنید و نیز با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و یک دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنید.

 

اینترنت مارکتینگ به انواع مختلفی تقسیم می‌شود:

بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing):
این یک روش بازاریابی است که در آن افراد در وبسایت خودشان محصولات شما را تبلیغ کرده و در آن بازدید کننده با کلیک بر روی محصول به سایت فروشنده منتقل شده و در آنجا خرید خود را انجام می‌دهد و فرد تبلیغ کننده پورسانت خود را از فروشنده دریافت می‌کند. به این نوع بازاریابی سیستم همکاری در فروش هم گفته می‌شود. البته این روش برای هر کسب و کاری قابل انجام نیست. با این حال اگر شما این کار را انجام دهید، شما می‌توانید به سرعت بهبود تلاش‌های بازاریابی خود را بدون نیاز به انجام کار بیشتر توسط خودتان ببینید. افرادی که به شرکت شما اعتماد دارند می‌توانند اطلاعات شما را به اشتراک بگذارند و بازار خود را بر پایه یک پلتفرم مبتنی بر پورسانت رشد دهید.

نمایش تبلیغات (Display Advertising):
در این روش آگهی تبلیغات شما در سایتها و یا بلاگهای دیگر به منظور افزایش ترافیک برای محتوای خود آنها نشان داده می‌شود. این به نوبه خود می‌تواند باعث معرفی محصولات شما شود.

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing):
این یک فرایند بازاریابی است که شامل رسیدن به مشتریان خود توسط ایمیل می‌باشد. البته تنها ارسال ایمیل کافی نیست بلکه در این روش شما باید موارد مختلفی در مورد کسب و کار خود آماده بکنید که بر اساس نیازهای هر فرد تهیه شده و بنابراین می‌تواند یک رویکرد شخصی را برای رسیدن به اهداف شما ایجاد کند. یک نگاه جامعی از رفتار خرید مشتریان خود داشته باشد و از آن اطلاعات برای گسترش استراتژی خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که ایمیل مارکتینگ به هیچ عنوان ارسال هرزنامه یا ایمیل های انبوه به لیستی از مخاطبین ناشناس نیست! بلکه در ایمیل مارکتینگ به دنبال برقراری ارتباط موثر و مفید با مخاطبین بر بستر ایمیل هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ایمیل مارکتینگ چیست را مطالعه نمایید.

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing):
این نوع اینترنت مارکتینگ شامل اشتراک گذاری محتوای ارزشمند رایگان برای بازار هدف شما به منظور متقاعد کردن آنها برای تبدیل شدن به مشتری وفادار شما می‌باشد. این روش می‌تواند توسط راه‌اندازی وبلاگ کسب و کار انجام شود. وبلاگ شما می‌تواند به دلایل زیادی استفاده شود مانند اینکه شما مطلب به طور منظم با کلمات کلیدی مرتبط بگذارید و استراتژی موتور جستجوی خود را بهینه کنید. علاوه بر آن وبلاگ شما محلی می‌شود که می‌توانید مشاوره ارائه دهید، بخشی از اطلاعات را اشتراک گذاری کنید و حتی ارتباط با مشتریان خود داشته باشید.

بازاریابی در موتور جستجو (Search Engine Marketing):

بازاریابی برای موتورهای جستجو شامل دو بخش می شود: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و تبلیغات به صورت کلیکی یا PPC . تبلیغات کلیکی نوعی از بازاریابی است که یک کسب و کار از طریق پرداخت پول برای تبلیغات در موتورهای جستجو انجام می دهد و بر روی صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده می‌شود. این روش شامل پرداخت پول به موتور جستجو می‌باشد در نتیجه موتور جستجو سایت شما را در ازای چند کلمه مشخص در نتایج بالاتر لیست می‌کند. (در گوگل لینکهایی که با این روش ارتقا یافته اند نسبت به سایتهایی که به طور طبیعی بالاتر هستند جدا لیست می‌شوند در صورتی‌که در موتورهای جستجویی مانند یاهو نتایج طبیعی و پولی سایتها باهم لیست می‌شوند)

بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization):
بر خلاف SEM (بازاریابی در موتور جستجو)، روشی غیر پولی و طبیعی برای ترویج مطالب در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده می‌شود. این روش شامل جستجوی کلمه کلیدی و قرار دادن، ساخت لینک و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌باشد. بازاریابی از طریق موتور جستجو و بهینه‌سازی آن کمک می‌کند که نام و وبسایت شما بر روی لیست نتایج موتور جستجو ظاهر شود. با یک استراتژی SEO قوی، وبسایت شرکت شما مرتبط با کلمه کلیدی استفاده شده برای یافتن خدمات شما نشان داده خواهد شد. بنابراین شانس شرکت شما را برای انتخاب به عنوان ارائه دهنده خدمات یا محصولات خاص در موتور جستجو افزایش می‌دهد.

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی (Social Media Marketing):
بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی فرایندی برای ترویج یک وبسایت از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، LinkedIn، Pinterest و غیره می‌باشد. بازاریابی در شبکه های اجتماعی باعث می شود که افراد مختلف جامعه آشنایی بیشتری با برند شما پیدا کنند و بتوانید ارتباطی دو طرفه با برند شما ایجاد کنند. این فرآینده نهایتا باعث خواهد شد که حس وفاداری در مشتریان افزایش یابد و بتوانید با تعامل با آنها مشکلات محصولات و خدمات خود را برطرف کنید.
چرا اینترنت مارکتینگ مهم است؟

 

اینترنت دارای قدرتی برای ارتباط میلیونها مردم از سراسر جهان است. بنابراین دارای این قابلیت است که کار شما را برای میلیونها بازار هدف در سراسر جهان معرفی کند. علاوه بر این، عملکرد شما می‌تواند به آسانی با استفاده از آنالیتیک وب و ابزار آنالیز رابطه بین هزینه- حجم- سود (cost-volume-profit analysis) اندازه‌گیری شود. با این حال باید بسیاری از اشکال اینترنت مارکتینگ را یاد بگیرید به طوریکه شما بدانید که آیا تلاش‌های شما سرمایه‌تان را بازمی‌گرداند.

یک اینترنت مارکتینگ قوی به تقویت کسب و کار شما کمک خواهد کرد و شروعی برای جذب مشتریان بیشتر، ارتباطات و غیره می‌باشد. با استفاده از نکاتی که در بالا ذکر شد شما می‌توانید یک استراتژی اینترنت مارکتینگ بهم پیوسته ایجاد کنید که می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای کسب و کار شما را گسترش دهد. کارشناسان مجرب وب 24 در زمینه اینترنت مارکتینگ و نیز طراحی وبسایت می‌توانند شما را یاری کنند.

Comments 0

دیدگاهتان را بنویسید