وب سایت یا اپلیکیشن موبایل

در طول سالهای اخیر روند استفاده از اپلیکیشن های موبایل و گوشی های هوشمند بسیار افزایش یافته است.دلیل این امر دسترسی همه به اینترنت و سادگی کار با اپلیکیشن ها و گوشی های هوشمند است.در این مقاله می خواهیم با تفاوت های وب سایت ریسپانسیو و اپلیکیشن موبایل آشنا شویم.

 

غولهای تکنولوژی در سالهای اخیر تغییرات بسیاری داشته و خود را با واقعیتهای موجود تطبیق داده اند. گوگل کدهای خود را برای وب سایت مبتنی بر موبایل که بسیاری از کاربران از آن استفاده میکنند اصلاح کرده و ابزارهای بسیاری را برای کمک به صاحبان وب سایت ها در جهت آنالیز چگونگی واکنش وب سایتهایشان به محیطهای مختلف موبایلی فراهم کرده است. بنابراین می توانیم استنباط کنیم که اگر شما صاحب یک وب سایتی هستید که به خوبی بر روی موبایل کارایی ندارد، به احتمال زیاد فرصت های تجاری بسیاری را از دست داده و انتظار شما از رشد آنلاین کسب و کارتان تا 60% کاهش خواهد یافت.

 

طراحی سایت ریسپانسیو:

وب سایتهای رسپانسیو برای کاربران تلفن های هوشمند و یا تبلت ها به خوبی عملکرد دارند. در این نوع طراحی سایت شرکتی ، می توانید چیزهایی را برطبق نوع دستگاه استفاده شده توسط کاربر پنهان کرده و یا به نمایش بگذارید. دقیقا همان چیزی که شما برای ایجاد یک وب سایت مناسب مبتنی بر موبایل که کارایی خوبی با سرویس های جستجویی مانند بینگ، گوگل، یاهو و غیره داشته باشد در وب سایت های رسپانسیو در اختیار شما قرار خواهد گرفت و با غول های تکنولوژی کنونی همراه خواهید شد. قیمت طراحی سایت رسپانسیو به طور طبیعی بالاتر از وب سایتی است که تنها برای دسکتاپ طراحی می شود.

اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای موبایل:

از طرفی دیگر، یک نرم افزار موبایل، چیزی است که کمپانی های بزرگتر برای افزایش و بهبود تجربه کاربران خود از امکاناتشان طراحی و بهره برداری می کنند. برای مثال، اگر به سایت آمازون و نرم افزار مبتنی بر موبایل آن نگاهی بیندازیم، به سادگی تفاوت های بین این اپلیکیشن موبایل و سایتی که بر روی کامپیوتر مشاهده می کنید را درک کرده و علاوه بر این تفاوت های آشکاری ما بین آنچه که از سایت آمازون در کامپیوتر و گوشی هوشمند یا تبلتتان مشاهده می کنید وجود دارد.

 

نرم افزارهای آنلاین،ابزارهای کاملا متفاوتی هستند که به صاحبان کسب و کارها امکان های پیچیده ای برای دسترسی به کاربرانشان در مسیری مستقیم و متفاوت را می دهند. گذشته از تجربه متفاوت، اطلاعات و ابزارهای گوناگونی در این مسیر وجود دارند که تنها به کاربران موبایل اختصاص داده می شوند؛ GPS، طراحی بهتر، گردش راحت تر در نرم افزار، سرویسهای اختصاصی، اطلاعات دقیق و سایر ویژگی هایی که در حال حاضر وجود داشته و در آینده نیز به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

 

البته، در اختیار داشتن تمامی این امکانات نیاز به صرف هزینه های زیادی داشته و طراحی یک نرم افزار موبایل قطعا هزینه ای بیش از یک وب سایت رسپانسیو معمولی را طلب میکند؛ اما بر حسب نوع کسب و کار شما و بودجه ای که در اختیار دارید، می بایست بهترین روش مطابق با آنچه در ذهن می پروانید و ویژگی های خاصی که از کسب و کار خود انتظار دارید را انتخاب کنید.

آیا کسب و کار شما نیاز به اپلیکیشن دارد؟

بعد از مطالعه تفاوت های طراحی سایت ریسپانسیو و نرم افزارهای آنلاین، سوال بعدی شما می تواند این باشد که آیا نیازمند نرم افزار هستید یا خیر؟ اگر قبلا صاحب یک وب سایت بوده باشید، مشاهده آمارها می تواند به شما در یافتن تعداد افراد بازدید کننده از وب سایت و یا ابزارهای موبایلی تان کمک کننده باشد. از این طریق می توان نرخ پرش این بازدیدها را به دست آورده و پژوهشی را پیرامون ابزارهای آنالیز خود انجام داد تا از طریق آن رفتار بازدید کنندگان، دلیل و جایگاه ترک سایت را از طریق آن بیابیم.

 

مطالعه آمارهای وب سایت، پاسخ های بهتری به این سوالات برای شما فراهم می کند. از طریق این آمارها است که می توانید تخمینی بر روی میزان آنچه در کسب و کار خود از دست می دهید ایجاد کرده و ایده های مناسبی از آنچه برای حل این مشکل نیاز دارید را در اختیار می گذارد.

Comments 0

دیدگاهتان را بنویسید