اشتباهات رایج در سئو

1. استفاده نکردن از تجزیه و تحلیل ترافیک برای پیدا کردن تغییرات:

سئو فقط مربوط به افزایش ترافیک رایگان نیست، بلکه مربوط به تغییرات نیز هست.

خیلی آسونه که متوجه بشید کدوم عبارت ترافیک شما رو بالا می بره. و خب در مقابل خیلی هم بده که نتونید وب سایت رو با اون عبارت بالا ببرید. اما افزایش ترافیک تنها هدف ما نیست. بعضی اوقات، عبارات کم ترافیک، چون خاص هستند، باعث تغییرات بهتری می شوند.

کلمات و عبارات کلیدی را پیدا کرده و آنها را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک نتیجه بهتری ارائه می دهند. دانستن این موضوع، کمک می کند که کل سایت را بهتر بهینه سازی کنید و همچنین باعث می شود که تشخیص دهید که بر چه موضوعی تمرکز کرده و کدام موضوع را کلا رها کنید.

 

2. عدم بهینه سازی برای جستجوی محلی:

اگر شما درحال شروع یک تجارت هستید که بر روی مشتریان یک شهر یا منطقه تمرکز دارد، حتما باید اطلاعات زیادی در مورد جستجوی محلی کسب کنید.

با کلمات کلیدی و خاص منطقه ی مورد نظر شروع کنید. آنها را در عنوان صفحه و meta description به کار ببرید. شما همچنین ممکن است که بخواهید آدرس و شماره تلفن محلی تون رو در صفحه بگذارید. این اطلاعات را در قسمت هدر یا footer درج کنید، در نتیجه سایت شما در جستجوهای محلی نمایش داده می شود. در نهایت، ممکن است که تصمیم داشته باشید سایتتون رو در سایتهای محلی نیز ثبت کنید. چند نمدنه ازسایت های محلی: yelp، Merchant Circle3

 

3. عدم بهینه سازی برای کلیدواژه های درست:

کلید واژه های جهانی، وقتی شما فقط به مشتریان محلی ارائه خدمات دارید.

کلیدواژه های عمومی که بازیدکنندگانی را جذب می کند که هیچ علاقه ای به خدمات شما ندارند.

کلیدواژه هایی که فقط بازدیدکنندگانی را جذب می کند که به دنبال اطلاعات رایگان هستند، نه مشتریان هدفمند که به دنبال خرید کردن، هستند.

کلیدواژه های گسترده که رقابت بر سر آنها بسیار دشوار است، و ممکن است که سئوکاران حرفه ای تمام وقت بر روی آنها کار می کنند تا وب سایت خودشون رو در صفحه ی اول نگه دارند.

 

بهترین کار این است که تا آنجایی که می توانید خاص باشید. تمرکز بر روی کلیدواژه های عمومی ممکن است که ترافیک سایت را بالا ببرند،اما حتی اگر موفق باشید، چه مقدار موفقیت شما واقعی ست؟ بعضی اوقات بهتر است که به دنبال عبارات خاص باشید، که معمولا خیلی سریع، رتبه ی شما را بالا برده و ترافیک با کیفیت تری به شما عرضه می کند.

برای مثال، یک طراح وب سایت در ابتدا به دنبال کلمه ی” طراحی وب ” نمی گردد، بهتر است کلمه را به عبارت “ارائه خدمات طراحی وب برای بازاریابان معاملات ملکی در تهران” تغییر دهید. وقتی وب سایتتون رشد کرد و اعتبار خوبی به دست آورد، شما می تونید بهینه سازی برای کلیدواژه های پر رقابت را شروع کنید.

4. نداشتن تگ عنوان و meta description خاص:

من متحیر می شم وقتی وب سایتی رو می بینم که نام شرکتشون رو برای عنوان(title) در هر صفحه از وب سایت انتخاب کرده اند. این یک اشتباه مهلک است.

هر صفحه باید عنوان خاص خودشون رو داشته باشند. عنوان های صفحه ی شما در توییتر پخش می شود. حتی ممکن است که به عنوان یک علامت برای کاربر باشد تا بداند تا کدام قسمت از وب سایت شما را مطالعه کرده است. اما عنوان توصیفی و خاص بسیار مهم است.

بنابراین به نمونه کارهای یک طراح وب نگاه کنید، آنها خدمات طراحی وب خودشون رو عموما در صفحه ی اصلی قرار میدهند، بنابراین عنوان صفحه ی اصلی آنها چیزی مثل ” استودیو طراحی وب_ خدمات طراحی وب” خواهد بود. صفحات دیگر، بر روی خدمات ویژه تمرکز دارد که جستجوهای محبوبی نیز هستند، مثل:

– طراحی قالب های سفارشی_ استودیو طراحی وب

– طراحی وب تجارت الکترونیکی_ استودیو طراحی وب

 

همینطوری که می بینید، شما می توانید به اسم شرکت اشاره داشته باشید در حالی که هر صفحه هم عنوان و کلیدواژه ی خاص خودش رو دارد. فقط آن را در قسمت آخر عنوان بیاورید.

توضیحات عنوان(meta description) ، نیز بسیار مهم هستند. بنابراین تا جایی که می توانید هرکدوم از آنها را خاص و قانع کننده انتخاب کنید. صفحه اصلی و صفحات دیگر وب سایت شما، باید meta description داشته باشند تا باعث شود مردم بخواهند بر روی وب سایت شما در لیست نتیجه ی جستجو، کلیک کنند. همچنین صفحات باید دارای کلیدواژه نیز باشند. برای مثال:

توصیف صفحه ی اصلی:

استودیو طراحی وب خدماتی برای وب سایت های کوچک بازرگانی ارائه می دهد، نظیر شخصی سازی وردپرس، طراحی قالب های سفارشی، طراحی وب تجارت الکترونیکی و غیره.

صفحه ی شخصی سازی وردپرس: استودیو طراحی وب؛ به شخصی سازی وب سایت شما می پردازد، نظیر طراحی قالب سفارش مشتری، شخصی سازی تم پایان نامه و غیره.

5. استفاده نکردن از anchor text برای لینک های داخلی:

حتما تا به حال لینک هایی رو در بدنه ی صفحات وب دیده اید، مثل “اینجا را کلیک کنید” یا ” ادامه مطالب” و یا دیگر متن های عمومی.

فراخواندن و ایجاد لینک، تعداد کلیلک های شما را بالا می برد. و البته ارزش داره که بر روی anchor textها وقت بگذارید، چون یکی از مهم ترین اجزای سئوهستند.

برای مثال، شما پستی در وبلاگتون گذاشته اید، و می خواهید که اون رو به صفحه ی بازرگانی خود نیز لینک دهید، خب یک anchor text با عنوان “خدمات طراحی وب سایت تجاری” یا چیزی شبیه به این درست کنید. اگر حتما به فراخواندن یه متن یا صفحه یا هر چیزی احتیاج داشتید، سعی کنید حداقل تعدادی کلیدواژه ی مرتبط داشته باشد. برای مثال ” برای اطلاعات بیشتر در مورد تجارت الکترونیکی، اینجا را کلیک کنید”.

6. استفاده از یک anchor link، برای همه ی لینک ها:

بهینه سازی anchor text بسیار مهم است، اما برای همه ی لینک ها از یک anchor text یکسان استفاده نکنید. چون به نظر بعضی کاربران این مساله مثل یه بازی می مونه. بنابراین سعی کنید در استفاده از عبارات، و اسم کمپانی تنوع دهید. یا حتی گاهی از URL مختلفی استفاده کنید. این کار باعث می شود که وب سایت، در نظر کاربران و موتور جستجو طبیعی تر باشد. سعی کنید که زیاد از کلیدواژه های یکسانی استفاده نکنید.

7. تمرکز بر روی کمیت لینک ها، نه کیفیت آنها:

از آنجایی که خیلی راحت میشه تعداد لینک ها رو بالا برد، بهتره که روی کیفیت لینک ها تاکید و تمرکز کنیم.

یک لینک از وبلاگ محبوب ارزشمندتر از هزاران لینک مستقیم بی کیفیت هست. همین یک لینک با کیفیت اثر بیشتری در رتبه بندی شما در گوگل دارد. البته گرفتن این لینک ها کاره آسانی نیست، و خب به همین دلیل هم موتورهای جستجو به آنها اعتماد دارند. این لینک ها، یک معیار واقعی برای تعیین کیفیت وب سایت شماست.

بنابراین، تمرکز کنید برای گرفتن لینک هایی که:

– با وب سایت و صنعت شما مرتبط هستند.

– زیاد لینک خروجی نداشته باشند.

– شامل لینک به سایت های بزرگسالان، داروخانه، یا قمار و شرط بندی ها نباشد.

همچنین می توانید از ابزارهای رایگان مثل SEOquake استفاده کنید، تا قدرت لینک ها را چک کنید.

8. استفاده از محتوای ضعیف:

دو راه برای افزایش تعداد محتوا وجود دارد که بسیار رایج شده اند. یکی استخدام مقاله نویسان با مزد پایین است و دیگری، استفاده از لینک دادن به مقالات معتبر است. اما چرا این ایده ها خوب نیستند؟

بدون شک، محتوا باید بهینه سازی شود، اما باید تاثیرگذار نیز باشد. کاربران می تونند تشخیص دهند که محتوا منحصر به فرد و ارزشمند هست یا نه. و خب اگر محتوای وب سایت شما ارزشمند نباشد، آنها اطمینان خودشون به شما رو از دست میدهند. و دوباره باید زمان زیادی صرف کنید تا بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید.

بنابراین یک نویسنده ی حرفه ای استخدام کنید که بتواند مقاله های خوبی بنویسد. البته شما مجبورید که به آنها مزد بیشتری پرداخت کنید، اما مطمئن باشید که سرمایه گذاری خوبی کرده اید.

9. عدم ساخت لینک برای محتوای ارزشمند:

گاهی یک محتوای عالی موفق به گرفتن لینک نمی شود، و خب این بدترین قسمت لینک سازی ست.

اگر می خواهید که محتوای شما لینک دریافت کند، باید مطمئن شوید که محتوا ارزشمند است. ویدیو، متن آموزشی، و اینفوگراف ها را در محتوای خود قرار دهید.

برای مثال، بهتر است شرکت طراحی وب، پست ها و مطالبی در وبلاگ سایتشون قرار دهند، مثل:

– صد وب سایت برتر در تجارت الکترونیکی

– چگونه از ویجت ها در وردپرس استفاده کنیم.

– تاریخچه ی طراحی وب

10. استفاده نکردن از جذابیت های بصری سایت، برای گرفتن لینک:

وب سایت شما بر اساس سلیقه ی شخصی طراحی شده یا بر اساس الگوی محبوب مردم؟

اگر طراحی خوبی در وب سایتتون داشته باشید، هزاران نفر خواهان ایجاد لینک با شما خواهند بود. می توانید به وبلاگ هایی رجوع کنید که طراحی های برتر (در رشته ی کاری شما) را نمایش می دهند (مثل طراحی های زیبا در رشته ی پزشکی). و درخواست کنید که وب سایت شما را به لیست خودشون اضافه کنند.

اگر شما طرح خوبی دارید، وب سایتتون رو به تعدادی سایت معرفی کنید و به همین ترتیب می تونید لینک های زیاد و با کیفیتی دریافت کنید.

Comments 0

دیدگاهتان را بنویسید